Aşk Evliliği

Aşkın büyüklüğü ve yoğunluğu, uzun süreli ve doyumu yüksek bir beraberliği garantiler mi?


Aşk Evliliği


Aşkın büyüklüğü ve yoğunluğu, uzun süreli ve doyumu yüksek bir beraberliği garantiler mi? Maalesef hayır. Büyük aşkla bir araya gelmiş kişilerin bir zaman sonra nasıl birbirlerinin gırtlağına sarılacak hale geldiğini, en azından yaşamı birbirleri için yaşanmaz hale getirdiklerini herhalde hepimiz görmüşüzdür.
Sürecin kısa bir analizini yapmakta fayda var. Yoğun duygular yaşadığımızda olan her şey aşık olduğumuzda da geçerlidir. Bilinç daralır ve nokta vuruşa geçeriz. Çok öfkelendiğimizde, çok hırslandığımızda, çok sevindiğimizde başka her şeyi unutup hareket ederiz. Aşık olduğumuzda da böyle davranırız. Öfkemiz bir-iki dakikada geçer ve “normale” döneriz. Ama aşk birkaç dakikalık bir yaşantı değildir.

Yoğun duygular yaşadığım bir insanla aynı zamanda uzun süreli bir ilişkiyi düşünüyorsam, bazı kör noktaların hızla oluştuğunu, dolayısı ile ciddi risk aldığımı bilmem gerekir. İstikrarlı ve uzun süreli doyum alacağım bir ilişkiye katkıda bulunacak pek çok değişkeni hesaba katamayacağım, daha da önemlisi algılasam bile kulak ardı edeceğim demektir.

Bu ne demek? Normal hallerde bile uygulamada zorluk çektiğimiz “karşımızdakinin niyetini ve davranışlarını okuma” yetimizi, “yalnızca görmek istediğimizi görerek” neredeyse sıfırlıyoruz demektir. Bunun da bedeli çoğu zaman ağır ödenir.

Birkaç örnek daha iyi anlatacak:

1. Terapist:
Dört yıldır evlisiniz. Eşinizin çok çabuk öfkelendiğini, bazan ortalığı dağıttığını, çok kıskanç olduğunu söylüyorsunuz. Evlenmeden önce de bayağı uzun bir beraberliğiniz var. Bazı işaretler almadınız mı?

Danışan: Aldım tabii. Trafikte deliye dönerdi. Bir keresinde gece kulübünde bir arkadaşımızla samimi olduğum diye arabadan atmaya çalıştı.

T: Anlaşılan pek uyarıcı olmamış.
D: Üniversitedeyken bir kız arkadaşı biriyle ilişki kurup terk etmiş. Evlenince güven gelir diye düşündüm.

2. Danışan: Evlenmeden önce de çok titizdi. Hep dediği olsun isterdi. Hep alttan alarak idare ederdim. Zamanla değişir diye düşündüm.

3. Danışan: Evlenmeden önce çok aktif bir gece hayatı vardı. Çok sayıda ilişkisi olmuştu. Bana da anlatırdı. Bazan sosyal ortamlarda kadınlarla ayaküstü flört ettiğini görürdüm. Rahatsızlığımı zaman zaman belirttim. Beni sevdiğini biliyordum. Ta ki internette o acayip ilişkileri öğrenene kadar.

4. Danışan: Evlenmeden çok önceleri annesinin günde birkaç defa araması doğrusu rahatsız ederdi. Birkaç defa programı bozup annesine gitmişti. Evlendikten sonra hayat cehenneme döndü. Neredeyse her hafta sonu annesine gitmek zorundayız. Ne o torununu görecekmiş. 


DBE Kurucu Başkanı
Uzman Klinik Psikolog - Emre Konuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder