Üç Hadise ile Edebi Öğrenmek


Hz. Şibli diyor ki; "Allah'ım bana üç hadise ile edebi öğretti." Öğrencileri "Nedir bu üç hadise?" diyorlar.

Birincisi; bir hanım geldi yanıma. Kocası başka bir kadına aşık olmuş ve onu terk etmiş. Son derece üzgün, perişan, saçı başı darmadağın. 'Bana kocamı bulun, yalvarıyorum size. Size Allah sevgilisi diyorlar. Yalvarırım kocamı bulun.' diye geldi. Ben de kadını edebe davet edeyim diye hanıma dedim ki,
'Saçını başını topla ve üstüne dikkat ederek öyle gel karşıma.' Kadın suratıma bakakaldı. Dedi ki,
'Aman ya Rabbi, ben bir koca aşkıyla saçımı başımı göremiyorum da, senin için Allah aşığı diyorlar. Nasıl benim saçımı, başımı, kıyafetimi gördün?' deyince bundan çok büyük ders aldım, diyor.

İkincisi bir çocuktu. Mumu yaktım 'Oğlum' dedim çocuğa. 'Bu mumun ışığı nereden geliyor söyle bana.' Oğlan gülerek mumu üfledi ve 'Nereye gittiyse oradan geliyor.' dedi.

Üçüncüsü bir sarhoştu. Çamurların içinde yalpa vura vura yürüyordu. 'Oğlum niye bu kadar içiyorsun? Bak çamurlara yuvarlanacaksın. Kirleneceksin,' deyince sarhoş ağzıyla 'Ey koca Şibli, ben çamura yuvarlanırsam beni bir kova su temizler. Sen bende kusur gördün ya, sen yuvarlanırsan seni hiçbir şey temizleyemez,' dedi.

'İşte gerçek edebi bu üç kişiden öğrendim,' diyor İmam Şibli.

Sinan YAĞMUR / Aşkın 7 Hali 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder